FAQ

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna. Saknar du fortfarande något? Då kan du alltid kontakta receptionen eller använda frågaknappen till vänster och skicka oss ett meddelande på Messenger. Här ser du också våra aktuella öppettider!

Boende

Ja, campingen på Lagunen har öppet varje dag hela året.

Kontakta receptionen via mail eller telefon.
info@staging.lagunen.se
+46 526 75 50 00

Absolut kan du det. När du väljer ditt boende så får du upp en fråga om du vill betala extra för att välja specifik tomt, eller om du inte vill det.

När du bokat boende i en av våra stugor i Bergsbyn, finns det alltid kuddar och täcken på plats. I receptionen kan du hyra ett set med sängkläder och handdukar om du önskar. Alla våra stugor har fullt utrustade kök för att du enkelt ska kunna laga mat.

Till Bergsbyn Standard stuga 1-10 är du välkommen med dina fyrfotade vänner.

Ja, campingen på Lagunen har öppet varje dag hela året. Lagunen Kök & Bar har öppet helger från påsk till och med oktober. Café Magasinet är öppet på sommaren.

Kontakta receptionen via kontaktformuläret så hjälper vi dig.

För de flesta av våra campingtomter kan du välja vilket område du vill bo på, men inte en specifik tomt. För vissa av våra områden och stugor kan du välja specifikt var du vill bo. Kontakta oss med dina önskemål, så ska vi göra vårt bästa för att tillgodose dem.

När du bokat boende i en av våra stugor i Bergsbyn, finns det alltid kuddar och täcken på plats. I receptionen kan du hyra ett set med sängkläder och handdukar om du önskar. Alla våra stugor har fullt utrustade kök för att du enkelt ska kunna laga mat.

Till Bergsbyn Standard stuga 1-10 är du välkommen med dina fyrfotade vänner.

Bokning, avbokning och incheckning

När du bokar ditt boende online, betalar du direkt med ditt betal- eller kreditkort. Då slipper du även bokningsavgiften.

Om du vill boka via telefon eller mail, betalar du ditt boende via faktura som du får skickad till din e-postadress. Beroende på hur lång tid det är kvar till din ankomst, kan du antingen välja att betala hela bokningsavgiften direkt eller i två omgångar.

Du kan även betala ditt boende på plats på Lagunen i receptionen, om du bokat nära inpå din vistelse. I sådant fall behöver du ta kontakt med receptionen. Vänligen observera att Lagunen är en kontantfri campingplats.

På Lagunen är vi kontantfria. Här kan du därför endast betala med betalkort. Det smidigaste sättet att betala på plats är våra påladdningsbara kort och armband, som du laddar med pengar och kan använda på hela Lagunens område.

Du kan avboka din vistelse fram till 40 dagar innan ankomst. Har du beställd avbeställningsskydd till din bokning så kan du läsa mer om våra villkor här: bokningsvillkor.

Du som bor på campingtomt i husbil, husvagn eller tält är välkommen att checka in kl 13.00-22.45. Bor du i rum, stuga eller glamping boenden så är du välkommen att checka in kl 15.00-22.45. Vid incheckning senare än 18.00 ska det meddelas senast kl 16.00 till receptionen.

När du anländer till Lagunen checkar du in i receptionen. Du kan även använda självincheckningen för in- och utcheckning utanför receptionens öppettider. Läs mer om hur det går till här.

Nej, i dagsläget kan du inte checka in online.

Du som bor på campingtomt i husbil, husvagn eller tält är välkommen att checka in kl 13.00-22.45. Bor du i rum, stuga eller glamping boenden så är du välkommen att checka in kl 15.00-22.45. Vid incheckning senare än 18.00 ska det meddelas senast kl 16.00 till receptionen.

När du anländer till Lagunen checkar du in i receptionen. Du kan även använda självincheckningen för in- och utcheckning utanför receptionens öppettider. Läs mer om hur det går till här.

Nej, i dagsläget kan du inte checka in online.